PR – Public relations

PR, ook wel bekend als Public relations kan gezien worden als het stelselmatig stimuleren van het wederzijdse begrip tussen organisaties en publieksgroepen. Bij PR wordt er gebruikgemaakt van zowel interne als externe communicatie om via die weg een bepaald publiek te kunnen informeren of beïnvloeden. In dit artikel wordt stilgestaan bij PR en wát het nu precies inhoudt.

Wat is Public relations?

Public Relations kan gezien worden als het vakgebied dat zich focust op het onderhouden van relaties tussen organisaties en het publiek. Organisaties zijn er in allerlei soorten en maten. Zo kan er sprake zijn van een commercieel bedrijf, maar ook van een overheidsinstelling. Zodoende dient het publiek breed te worden opgevat. Onder het publiek vallen onder andere klanten, relaties van de organisatie maar ook potentiële klanten kunnen behoren tot het publiek. De PR afdeling van het bedrijf is zodoende voornamelijk bezig met het imago dat een bedrijf of merk uitstraalt. Dit imago wordt gehandhaafd middels het gebruik van zowel interne als externe communicatievormen. Denk hierbij aan persberichten, het gebruik van social media en geplaatste advertenties.

Haal het meeste uit jouw PR!

PR, het is allemaal wel leuk en aardig. Maar hoe weet jij nu of je het optimale resultaat haalt uit jouw communicatieboodschappen? We leggen het je uit. Wanneer je een communicatieboodschap opzet met een persoonlijk tintje komt deze boodschap nadrukkelijker binnen bij het publiek. Dit zal in veel gevallen leiden tot meer respons in tegenstelling tot oppervlakkige berichten. Een goede vorm hiervan is adverteren via offline reclame. Zo kun je via Adverteerweb.nl eenvoudig een volledige marketingcampagne regelen. Via de website kan je gebruik maken van veel krachtige offline activiteiten. Zo ontstaat er door de juiste invulling te geven aan  Public relationsin zekere vorm een soort interactie met verschillende individuen. Aan de hand van deze interacties kan er met jouw organisatie een soort goodwill worden gekweekt. Het doel van boodschappen is doorgaans om de kennis, houding en het gedrag optimaal te beïnvloeden. De reeds besproken publieksgroepen zijn hier met name relevant voor. Dit alles begint bij jouw PR en PR gerelateerde activiteiten.

  • Vragen

    We helpen u graag verder
  • Stuur een e-mail

    info@ondernemen360.nl
  • +31 (0)84 877572

    09:00 - 17:00
  • Formulier

    Vul ons contactformulier in!